Skip to main content

KENAPA PAKAI SERUM?

"Sis, saya dah pakai toner dan moisterizer. Perlu ke pakai Serum?"

Ok, banyak soalan begini yang Kak Mas terima. So, Kak Mas jawab secara public lah yea. Kak Mas yakin, pasti ada orang lain yang mempunyai soalan yang sama.

Serum nie adalah layer pertama yang perlu kita pakai selepas mencuci muka. Yang 'best' tentang serum adalah ianya boleh repair kulit kita secara specifik.

Cth : Jika kulit muka kita sunburn, serum mampu rawat kulit yang rosak jika kita memakai serum secara berterusan. Walau bagaimanapun, untuk elakkan kesan sunburn menjadi lebih teruk, kita still kena pakai Sunblock yang ada spf 15 ke atas, kerana Serum tidak mengandungi SPF. 

Merujuk kata-kata dari Ni'Kita Wilson, beliau merupakan Cosmetic Chemist dan Vice Presiden of Research and Innovation dari Englewood Lab. 

"Serum adalah PILIHAN UTAMA untuk penjagaan kulit wajah saya kerana ianya (serum) merawat kulit saya yang berminyak dengan lebih baik dan ia juga mempunyai kesemua bahan yang saya perlukan."

Serum ARDINI ESSENTIALS juga menjadi pilihan No rakyat Malaysia. 👭👭👭👭👭👭

Pertanyaan wassap je 012-6173840

#ArdiniEssentialsSelangor
#SerumSunnah
#TepekJeGohjes


Comments

Popular posts from this blog

SERUM NIE APA YE KAK?

Saya ni tak pernah pakai.. Masih ramai wanita di Malaysia yang konpius dengan penggunaan Serum. . Ramai yang menyangka bahawa Serum ini fungsinya sama seperti pelembab. Sebenarnya tidak. . Serum adalah regim kecantikan yang perlu kita tambah di dalam rutin penjagaan kulit wajah selain daripada pencuci, toner dan pelembab. . Serum ada pelbagai jenis. Di Malaysia Serum Vit C sangat femes sekarang ini yang mana ianya boleh bantu mencerahkan kulit. Biasanya di pakai siang dan malam. . Berbeza dengan Serum ARDINI ESSENTIALS, kami tidak gunakan Vitamin C sebagai bahan aktif, tetapi kami gunakan Habbatus Sauda dan Zaiton sebagai bahan aktif. . Habbatus Sauda berfungsi untuk memberi kesan awet muda dan juga membantu kecutkan jerawat serta mengawal pengeluaran jerawat baru kerana Habbatus Sauda mengandungi antioksidan yang sangat tinggi. . Zaiton pula boleh melembabkan kulit dan untuk mengawal pengeluaran minyak dari liang roma serta menghaluskan kul

3 Tanda-Tanda Uols Perlu Pakai Serum Muka?

Usia dah masuk 27, wajib pakai serum muka sebab waktu ini akan mula wujud garis-garis penuaan. Huhuhu.. Kulit muka uols masih rasa kering walaupun dah pakai pelembab. Kat area bawah mata dah mula muncul garis-garis halus (ini proses awal kedutan). Sepatutnya, uols tak payah tunggu tanda-tanda awal baru sebuk nak pakai serum, sapu awal-awal lagi baik 😍 #SerumMereciks #TimKakMasKuning